REGULAMIN USŁUGI E-REJESTRACJA
§
1. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa zasady
i warunki korzystania z usługi e-rejestracja, świadczonej drogą
elektroniczną przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu z
siedzibą w Warszawie przy ul. Mochnackiego 10, 02-042 Warszawa.
Usługa e-rejestracja umożliwia
pacjentom rezerwację terminu wizyty w poradniach specjalistycznych
drogą elektroniczną.
Celem e-rejestracji jest
zwiększenie dostępności do usług medycznych świadczonych przez
placówkę oraz oszczędność czasu pacjentów.
Korzystanie z usługi jest
dobrowolne i bezpłatne. Akceptacja niniejszego regulaminu jest
warunkiem koniecznym do skorzystania z usługi e-rejestracji.
§
2. Warunki techniczne i dostęp do usługi
Do skorzystania z usługi
e-rejestracji niezbędne jest urządzenie z dostępem do Internetu
oraz aktualna przeglądarka internetowa.
Informacje zwrotne i dane
kontaktowe w przypadku problemów z dostępnością strony są
dostępne na stronie internetowej Instytutu.
§
3. Zasady e-rejestracji
Aby skorzystać z usługi, pacjent
powinien utworzyć konto, podając login, hasło oraz prawdziwe dane
osobowe, a następnie aktywować konto poprzez link weryfikacyjny
wysłany na podany adres e-mail.
Konto można również założyć
poprzez Profil Zaufany lub e-dowód.
Podczas rejestracji pacjent podaje
dane wymagane w formularzu według poniższych kryteriów:
1) Pola oznaczone jako opcjonalne nie
są wymagane;
2) Nazwa konta powinna mieć co
najmniej 4 znaki, rozpoczynać się od dowolnej litery i składać
się z liter, liczb lub znaków (-, . ,_);
3) Adres e-mail musi należeć do
użytkownika zakładającego konto;
4) Imię może składać się tylko z
liter;
5) Nazwisko może składać się z
liter lub znaków (-, ') i spacji;
6) Numer PESEL musi składać się z
11 cyfr;
7) Miejsce urodzenia może składać
się z liter lub znaków (-, ') i spacji;
8) Numer telefonu komórkowego może
składać się z cyfr, myślnika, przecinka oraz spacji;
9) Ulica może składać się tylko z
liter, cyfr, spacji, kropek i łączników;
10) Kod pocztowy powinien mieć format
XX-XXX i składać się tylko z cyfr.
Zaleca się dokładne sprawdzenie
poprawności adresu e-mail, ponieważ drogą elektroniczną wysyłane
są informacje o rezerwacji.
Po zalogowaniu pacjent może
umawiać się na wizytę, przeglądać historię zapisów oraz
edytować swoje dane.
Rejestracja jest możliwa tylko na
wybrane godziny pracy poradni, a brak wolnych terminów w systemie
nie wyklucza możliwości rejestracji w "okienku" poradni.
§
4. Ochrona danych osobowych (RODO)
Administrator danych osobowych:
Administratorem danych jest Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu
– Światowe Centrum Słuchu z siedzibą w Warszawie przy ul.
Mochnackiego 10, 02-042 Warszawa, tel.: 22 356 03 66, e-mail:
sekretariat@ifps.org.pl.
Inspektor Ochrony Danych (IOD):
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można
kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z
przetwarzaniem danych oraz realizacją związanych z tym
przetwarzaniem praw za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul.
Mochnackiego 10, 02-042 Warszawa lub poczty elektronicznej na adres
e-mail: iod@ifps.org.pl.
Cel i podstawa prawna
przetwarzania:
Udzielanie świadczeń zdrowotnych
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO
w związku z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o
działalności leczniczej.
Prowadzenie badań naukowych na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. e i art. 9 ust. 2 lit. j RODO w związku
z misją statutową Instytutu oraz art. 26 ust. 4 ustawy o prawach
pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. W przypadku wykorzystywania
danych do celów naukowych, dane będą przetwarzane w sposób
uniemożliwiający identyfikację pacjenta, o ile nie wyrazi
Pani/Pan odrębnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w
określonym celu badawczym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i art.
9 ust. 2 lit. a RODO.
Realizacja obowiązków prawnych
ciążących na Administratorze, w tym m.in.:
a) prowadzenie i przechowywanie
dokumentacji medycznej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
b) udostępniania dokumentacji
medycznej uprawnionym podmiotom, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
(art. 9 ust. 2 lit. i RODO - w zakresie danych medycznych) w związku
z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz innymi
przepisami prawa,
c) prowadzenie rozliczeń finansowych
z instytucjami zewnętrznymi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
(w zakresie danych medycznych na podstawie art. 9 ust 2 lit h RODO),
d) zgłaszania działań niepożądanych
produktów leczniczych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w
związku z ustawą - Prawo farmaceutyczne,
e) dochodzenia, ustalenia lub obrony
przed ewentualnymi roszczeniami.
Podejmowanie działań
prewencyjnych związanych z interesem publicznym w dziedzinie
zdrowia publicznego, zapewnienie wysokich standardów jakości i
bezpieczeństwa opieki zdrowotnej oraz produktów leczniczych lub
wyrobów medycznych w związku z zadaniem realizowanym w interesie
publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego, na podstawie art. 6
ust. 1 lit. e oraz art. 9 ust. 2 lit. i RODO.
Kierowanie niezobowiązujących
zaproszeń do udziału w projektach naukowych prowadzonych przez
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, na podstawie art. 6 ust. 1
lit. e RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. j RODO. Mają Państwo prawo
wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych w tym celu
(art. 21 RODO). Skorzystanie z tego prawa nie wpływa na możliwość
korzystania ze świadczeń medycznych. Otrzymanie zaproszenia nie
jest równoznaczne z udziałem w badaniu. Udział w badaniu naukowym
jest zawsze całkowicie dobrowolny i wymaga Państwa osobnej,
świadomej i pisemnej zgody, która zostanie Państwu przedstawiona
przed podjęciem decyzji o uczestnictwie.
Okres przechowywania danych:
Dokumentacja medyczna będzie
przechowywana co do zasady przez okres 20 lat, licząc od końca
roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu.
Dane przetwarzane w celu
prowadzenia badań naukowych, które nie są zanonimizowane, będą
przechowywane przez okres niezbędny do realizacji danego badania, a
następnie zanonimizowane lub usunięte, chyba że istnieje inna
podstawa prawna do ich dalszego przetwarzania.
Dane przetwarzane w celu realizacji
obowiązków prawnych będą przechowywane przez okres wskazany w
odpowiednich przepisach prawa.
Dane przetwarzane na podstawie
prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub do wykonania
zadania realizowanego w interesie publicznym będą przechowywane do
czasu realizacji celu, w którym są przetwarzane lub wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz w niezbędnym zakresie
przez okres przedawnienia roszczeń.
Dane przetwarzane na podstawie
zgody będą przechowywane do czasu realizacji celu, w którym są
przetwarzane lub do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie.
Odbiorcy danych:
Osoby wykonujące zawód medyczny
zatrudnione, uczestniczące w procesie udzielania świadczeń
zdrowotnych.
Inne podmioty udzielające
świadczeń zdrowotnych, w celu zapewnienia ciągłości leczenia.
Laboratoria diagnostyczne, z
którymi Instytut współpracuje
Podmioty świadczące usługi na
rzecz Instytutu, tacy jak dostawcy systemów IT, podmioty świadczące
usługi prawne lub księgowe.
Organy władzy publicznej, w
przypadkach określonych przepisami prawa, w tym Rzecznik Praw
Pacjenta, sądy, prokuratura, Narodowy Fundusz Zdrowia.
Osoby upoważnione przez Pacjenta
Osoby bliskie, w przypadkach
określonych przepisami prawa.
Agencja Badań Medycznych, w
zakresie określonym ustawą.
Obowiązek/dobrowolność
podania danych: Podanie
przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w
zakresie niezbędnym do udzielania świadczeń zdrowotnych
wynikającym z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
oraz ustawy o działalności leczniczej. Jest Pani/Pan zobowiązana/y
do ich podania, a konsekwencją niepodania danych może być brak
możliwości udzielenia Pani/Panu świadczeń zdrowotnych w pełnym
zakresie. W zakresie danych podawanych dobrowolnie (np. w celach
badawczych, na które wyrażana jest odrębna zgoda), ich podanie
jest dobrowolne i nie wpływa na możliwość skorzystania ze
świadczeń zdrowotnych.
Przekazywanie Danych Osobowych
do Państw Trzecich lub Organizacji Międzynarodowych: Instytut
nie planuje przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państw
trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji
międzynarodowych, chyba że będzie to niezbędne w konkretnym
przypadku (np. w związku z uczestnictwem w międzynarodowych
badaniach klinicznych) i zostaną zapewnione odpowiednie
zabezpieczenia zgodnie z RODO.
Prawa osoby, której dane
dotyczą:
Prawo dostępu do danych (art. 15
RODO) - prawo do uzyskania potwierdzenia, czy Pani/Pana dane osobowe
są przetwarzane, a jeżeli tak, to do uzyskania dostępu do nich
oraz informacji o przetwarzaniu. Ma Pani/Pan także prawo dostępu
do dokumentacji medycznej dotyczącej Pani/Pana stanu zdrowia oraz
udzielonych świadczeń zdrowotnych. Sposób udostępnienia
dokumentacji medycznej określa art. 27 ustawy o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta.
Prawo do sprostowania danych (art.
16 RODO) - prawo do żądania niezwłocznego sprostowania
nieprawidłowych danych osobowych oraz uzupełnienia niekompletnych
danych osobowych.
Prawo do usunięcia danych („prawo
do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO) - prawo do żądania
niezwłocznego usunięcia Pani/Pana danych osobowych, z
zastrzeżeniem wyjątków określonych w art. 17 ust. 3 RODO (m.in.
przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z prawnego
obowiązku lub do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń).
Prawo do ograniczenia przetwarzania
(art. 18 RODO) - prawo do żądania ograniczenia przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18
RODO.
Prawo do przenoszenia danych (art.
20 RODO) - prawo do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie
używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Pani/Pana
danych osobowych oraz prawo do przesłania tych danych innemu
administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, jeżeli
przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób
zautomatyzowany.
Prawo do wniesienia sprzeciwu (art.
21 RODO) - prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e lub f
RODO, w tym profilowania.
Prawo do cofnięcia zgody (art. 7
ust. 3 RODO) - w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych
odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody, ma Pani/Pan prawo do
cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
Prawo do wniesienia skargi do
organu nadzorczego - ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. Ponadto, w
zakresie praw pacjenta, przysługuje Pani/Panu prawo do skargi do
Rzecznika Praw Pacjenta.
Zautomatyzowane podejmowanie
decyzji: Informujemy, że
w procesie udzielania Pani/Panu świadczeń zdrowotnych oraz w
innych celach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, nie dochodzi
do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, które
wywoływałoby wobec Pani/Pana skutki prawne lub w podobny sposób
istotnie na Panią/Pana wpływało.
§ 5. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych
niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy
prawa, w tym RODO, Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Użyte w niniejszym Regulaminie
pojęcie RODO oznacza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
W celu skorzystania z praw, o
których mowa w § 4 ust. 8 pkt 1-7, należy skontaktować się z
administratorem lub inspektorem ochrony danych, korzystając ze
wskazanych wyżej danych kontaktowych.